Zašto je poslovno planiranje u malim poduzećima važno?
Novi blog za Poduzetnički inkubator Ragan napisala je Anka Cvitanović Jovanić, direktorica poduzeća za poslovno savjetovanje ACJ AIMS d.o.o. Posjeduje 25 godina radnog iskustva u vođenju timova, stručnjakinja je za kontroling i strateško poslovanje s iskustvom rada u velikim tvrtkama. S obzirom na iskustvo koje je stekla na menadžerskim pozicijama u području strategije, planiranja, prodaje i financijskog upravljanja vjerujemo kako će vam blog o poslovnom planiranju biti koristan.
Pokretanje poduzeća je uzbudljiv pothvat, ali je ključno imati plan koji će vam pomoći u prvim koracima. Poslovni plan je putokaz koji ocrtava vaše želje i ciljeve, identificira potencijalne izazove i postavlja strategiju za postizanje uspjeha.
Za početak navest ću prednosti poslovnog plana za mala poduzeća. Poslovni plan pomaže poduzetnicima da:
- postave jasne ciljeve,
- identificiraju potencijalne probleme,
- privuku sredstva za financiranje poslovanja,
- razviju marketinšku strategiju,
- izrade financijski plan,
- prate napredak,
- poboljšaju donošenje odluka i komunikaciju.
Zbog svih navedenih prednosti predlažem vam, odvojite malo vremena i planirajte poslovanje. Krenimo od ključnih pitanja na koja morate odgovoriti prilikom izrade poslovnog plana.
Tko su vaši konkurenti?
Prepoznavanje vaše konkurencije i razumijevanje njihovih snaga i slabosti ključno je za uspjeh vašeg poslovanja. Za početak uvijek morate istražiti tržište. U tome vam mogu biti korisne web stranice vaših konkurenata, stranice društvenih medija i recenzije kupaca. Nakon što prikupite informacije, upotrijebite ih za razvoj strategija koje će razlikovati vaše poslovanje od konkurencije. Na primjer, ako vaša konkurencija nudi ograničen asortiman proizvoda, razmislite o proširenju ponude proizvoda kako biste privukli širu publiku.
Što ćete ponuditi drugačije?
Prepoznavanje vaših jedinstvenih prodajnih prednosti ključno je za izdvajanje od konkurencije. Počnite identificiranjem onoga što izdvaja vaše poduzeće. Možda nudite prilagođeniju korisničku uslugu, brže vrijeme isporuke ili kvalitetnije proizvode. Nakon što identificirate svoje jedinstvene prodajne prednosti, upotrijebite ih za razvoj marketinških strategija koje će privući vašu ciljnu publiku.
Što vaši kupci žele?
Razumijevanje potreba i preferencija kupaca ključno je za razvoj uspješne poslovne strategije. Provedite istraživanje kupaca kako biste razumjeli njihove bolne točke, želje i sklonosti. Iskoristite uvide stečene istraživanjem kako biste svoje proizvode ili usluge prilagodili njihovim potrebama. Važno je i protekom vremena „testirati“ preferencije kupaca i po potrebi korigirati svoju ponudu.
Resursi za optimizaciju
Učinkovito korištenje resursa ključno je za uspjeh svakog poslovanja. Optimiziranje materijalnih i nematerijalnih resursa može pomoći u smanjenju troškova. Kod otvaranja poduzeća imate neke jednokratne troškove, a tijekom poslovanja nemojte zanemariti „protresti“ visinu i opravdanost ostalih troškova. Nematerijalne resurse, poput vremena, možete optimizirati pojednostavljivanjem procesa i delegiranjem zadataka kako bi se poboljšala produktivnost.
Usklađivanje strateških i poslovnih planova
Definiranjem jasnih ciljeva za svakog zaposlenika možete poboljšati produktivnost u poduzeću. Na primjer, možete definirati pojedinačne ciljeve i zadatke koji su u skladu s vašim strateškim ciljem kako biste osigurali da su svi resursi aktivirani upravo u tom smjeru.
Obavezno vodite računa da su vam ciljevi postavljeni po SMART metodi. SMART je akronim za pet osnovnih karakteristika ciljeva koji moraju biti: specifični, mjerljivi, ostvarivi, relevantni i vremenski ograničeni.
Vodič za izradu poslovnog plana
Kako bismo olakšali proces planiranja, izradili smo besplatni vodič za izradu poslovnog plana koji možete preuzeti i prilagoditi svojim specifičnim potrebama. Vodič uključuje ključna pitanja na koja je potrebno odgovoriti u svakom poglavlju, uključujući sažetak, analizu tržišta, marketinške i prodajne strategije, operativne i financijske planove.
Zaključno, poslovni plan je ključan za pokretanje i razvoj uspješnog poslovanja. Ocrtava vaše ciljeve, identificira potencijalne izazove i postavlja strategiju za postizanje uspjeha. Koristeći strukturu navedenu u ovom postu na blogu i koristeći besplatni vodič, možete razviti plan za svoje poduzeće i prilagoditi ga različitim potrebama.
Anka Cvitanović Jovanić, direktorica poduzeća za poslovno savjetovanje ACJ AIMS d.o.o.