arrow_upward arrow_upward

Neuspjeh – ta strašna riječ koja vodi prema uspjehu

Zahvaljujemo Sunčani Jozić Lučić – vlasnici kreativne agencije Gugabaga, predsjednici Kluba poduzetnica Samobor i organizatorici manifestacije Samoborska dvorišna FURKA, što je napisala blog za Poduzetnički inkubator Ragan te ukazala na načine kako procvjetati u poslovanju.

Kao i kod svakog drugog posla, pokretanje vlastitog biznisa ima svoje razvojne faze te ukoliko smo spremni učiti i prihvatiti, u njemu i kroz njega možemo puno rasti.

Mnogi se na korak ka osamostaljenju odlučuju nakon negativnog iskustva na drugim poslovima, nemogućnošću za napredovanjem i rastom ili želje da sami upravljaju svojim vremenom.

Bez obzira koji je razlog, za poslovno putovanje treba se dobro pripremiti i informirati. Naša administracija puna je kontradiktornih zakona i pravilnika, a nerijetko mjerodavne službe oskudijevaju sa informacijama ili su one koje od njih dobijemo netočne. U šumi nejasnih smjernica lako se izgubiti, pa bih svakom poduzetniku početniku savjetovala mentorstvo u tom procesu te umrežavanje putem raznih hubova, inkubatora i udruga. Iskusan poduzetnik bit će vam najbolji i najtočniji priručnik i vodič te će vam uštedjeti puno vremena.

Mnogi poduzetništvo smatraju bijegom od autoriteta i groznog šefa te pogrešno misle da će, kada otvore svoju tvrtku, manje raditi.

Istina je da kao poduzetniku tj. vlasniku tvrtke ili obrta, radno vrijeme dobiva novu dimenziju. Ono počinje s buđenjem, a završava kada zaspimo, a sami sebi postajemo najgori šefovi. Ipak, fleksibilnost koju nam poduzetništvo pruža ne bih mijenjala ni za što, a njome se kompenzira većina negativnih strana.

U poduzetništvo je potrebno ući s barem jednom poslovnom idejom, no nije nužno da se na njoj zadržite. Ukoliko vam prva poduzetnička ideja ne uspije, nemojte da vas to obeshrabri. Kako su rekli iskusni i uspješni, put ka uspjehu satkan je od niza neuspjeha. I sama sam iskusila nekoliko poslovnih transformacija; od distribucije tj. ekskluzivnog zastupnika francuskog i danskog branda dječjih igračaka i opreme, do vlasnice maloprodajnog mjesta i pokretačice vlastitog branda. Svaka od priča donijela mi je puno novih iskustava i saznanja o poslovanju, ali i o sebi samoj, a odluke koje sam morala donijeti učinile su me jačom i samosvjesnijom. Kada gledam iz ove perspektive, vidim da je svaki taj pothvat bila odskočna daska za nešto bolje.

Također, ne treba zaboraviti da je uspjeh relativna stvar i da se ne mjeri novcem na računu ili brojem zaposlenih, već i vlastitim mirom i ispunjenošću. Netko neće biti sretan niti sa četiri uspješne tvrtke, punim računima i stotinama zaposlenih, dok će se drugi zadovoljno smješkati i s malim obrtom i u tome pronaći sreću i zadovoljstvo.

Još jedna vrlo bitna boljka u poslovanju, koja osobito pogađa žene, a s kojom sam se i sama borila te je često susrećem i kod članica Kluba poduzetnica Samobor, jest prevelika skromnost. Stalno nas je strah govoriti o tome što i koliko radimo, smatramo da to nije osobito vrijedno, a zbog društva u kojem smo odgajani držimo da se ne smijemo hvaliti svojim postignućima jer to nije pristojno.

U skidanju tih okova pomoći će nam razne edukacije, ali i poduzetničke priče i iskustva, a osjećaj lakoće koji iskusimo nakon toga dat će nam zalet i inspiraciju za još bolje ideje i ustrajnost u poslovanju.

I zato se ne bojte neuspjeha, već učite iz njega i što prije krenite dalje jer velika odlika uspješnog poduzetništva je i fleksibilnost i brza prilagodljivost situaciji i tržištu, pogotovo u ova nestabilna vremena.

Opustite se, riješite se strahova i zaplovite vlastitim putem uspješnog poduzetništva.

 Sunčana Jozić Lučić

 Sunčana Jozić Lučić – vlasnica kreativne agencije Gugabaga, predsjednica Kluba poduzetnica Samobor i organizatorica manifestacije Samoborska dvorišna FURKA